Niejeden przedsiębiorca, który usłyszał, jak opłacalne jest prowadzenie sklepu internetowego, spodziewał się, że zasady jego promocji są podobne, jak w przypadku działalności stacjonarnej. Okazuje się, że nic bardziej mylnego. W przypadku sklepu internetowego uwagi klientowi nie przyciągną ulotki, „festynowe” akcje promocyjne, czy gazetki reklamowe.
Podstawy promocji w sieci
Promowanie sklepu internetowego należy zacząć od tzw. SEO. Optymalizacja witryny pod kątem wyników wyszukiwania wyszukiwarki to działania zarówno w obrębie samej witryny, jej kodu, treści, jak i zapewnienia odpowiedniego zaplecza z linkami. Zbyt dużo, jak dla początkującego przedsiębiorcy? Nie martw się. Są od tego specjaliści: pozycjonerzy, copywriterzy, SEO copywriterzy, którzy z przyjemnością zajmą się tym za Ciebie.
Kampanie AdWords PPC, czy SEO?
W poszukiwaniu doskonałej metody na wyprowamowanie swojego sklepu internetowego, napotkasz niejeden artykuł mówiąc o wyższości reklam AdWords nad SEO, czy też odwrotnie. Można by je porównać z debatami na temat „co było pierwsze: jajko, czy kura?”. Zarówno PPC (AdWords), jak i SEO są nieodłącznym zestawem pozwalającym na wypromowanie nowego sklepu internetowego. AdWords pozwolą Twojej stronie zaistnieć w sieci gdy zaczynasz promocję. A uzyskana dzięki nim widoczność sprawi, że Twoja firma zacznie zyskiwać rozpoznawalność i zaufanie. SEO natomiast – czyli pozycja w wynikach organicznych – przełoży się na większy ruch do Twojego sklepu z wyszukiwarki w dłuższym okresie czasu, a wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki i zaufania klientów konwersja zacznie powoli piąć się w górę.