Czy da się przenieść produkty w sklepie na inną platformę?

Wielu właścicieli sklepów internetowych nawet nie zdaje sobie sprawy, że ma możliwość zmiany oprogramowania sklepu internetowego, gdy to nie spełnia ich wymagań. Wielu z nich również obawia się, że przy migracji utracą kluczowe dla funkcjonowania sklepu dane, bazy klientów, czy też pojawiają się problemy przekierowaniami na nową domenę. Jak wyglądają przenosiny na nową platformę? I czy wiąże się z nimi jakieś ryzyko?

Przenoszenie sklepu – czyli od czego zacząć?

Przedsiębiorcy mają możliwość zmiany platformy – gdy poprzednia nie spełnia ich wymagań – i chętnie z niej korzystają. Wbrew pozorom zmiana oprogramowania sklepu nie jest ani zjawiskiem rzadkim, ani też mocno skomplikowanym. Same opisy produktów – które są cenne z punktu widzenia SEO i niejednokrotnie kosztują sporo – są kopiowane na podstawie pliku XML. Jego wygenerowanie możliwe jest w przypadku większości platform sklepowych.

Ile trwa przenoszenie sklepu?

Czas trwania przenoszenia sklepu internetowego na nową platformę może różnić się w zależności od nowego usługodawcy. Najkrócej trwa on około 48 h, a maksymalnie kilka dni. Jednak czas, w którym specjaliści zajmą się przeprowadzką sklepu, możemy poświęcić na zapoznawanie się z oprogramowaniem nowej platformy. Możliwe jest to np. na platformie sky-shop.pl, gdzie okres testowy – w którym bez ograniczeń można sprawdzać oprogramowanie – trwa aż 2 tygodnie. A czasem nawet więcej – gdy pojawiają się tymczasowe promocje.

Dodatkowe bonusy

Zachęcające – z punktu przenoszącego sklep przedsiębiorcy – są dodatkowe bonusy, którym chętnie obdarowują ich nowe platformy przy migracji. W ramach sky-shop.pl klient na pierwszy rok abonamentu na platformie otrzymuje 10% rabatu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *